تزریق چربی صورت؛ ماندگاری، عوارض و هزینه آن

تزریق چربی در مشهد

تزریق چربی صورت؛ ماندگاری، عوارض و هزینه آن

2442 Views

تزریق چربی در مشهد توسط پزشکان جراح پلاستیک و زیبایی انجام می شود. رایج ترین آن تزریق چربی به صورت در مشهد است اما تزریق چربی به لب، واژن، گونه، گردن، زیر چشم، باسن و سینه نیز متقاضی بسیاری دارد. هر کدام از این عمل ها دوره نقاهت و هزینه متفاوتی دارد. برای تزریق چربی به بدن یا صورت بهتر است ابتدا با مفهوم و روش تزریق چربی، عوارض و فوائد آن آشنا شوید و سپس با اطلاعات بیشتر سعی کنید بهترین دکتر تزریق چربی در مشهد را برای این کار انتخاب کنید. در این مقاله نکات مهمی در مورد تزریق چربی به صورت می خوانیم.

تزریق چربی چیست ؟

انتقال چربی از قسمت های مازاد در بدن به قسمت های دیگر برای رفع چین و چروک ، ایجاد برجستگی ، حجیم کردن و شکل دادن و نیز پر کردن قسمت هایی از بدن را تزریق چربی می گویند. این عمل همچون تزریق ژل یکی از پرطرفدارترین و کم خطرترین عمل های زیبایی و جوانسازی محسوب می شود. چربی معمولا از قسمت های بیرونی ران و شکم و یا باسن برای تزریق به نواحی مانند لب،دست ها ، واژن ، گونه ، گردن و زیر چشم ، سینه و حتی باسن برداشته می شود.

مطلب مرتبط : هزینه تزریق ژل لب در مشهد

تزریق چربی در صورت چیست ؟

با افزایش سن چین و چروک ها در صورت ظاهر می شوند و همچنین افتادگی پوست امری شایع است .برخی از افراد تمایل به تزریق چربی برای جوان سازی صورت خود دارند همانطور که گفته شد که این چربی از بدن خود فرد برداشته می شود و مجدداً به صورت تزریق می شود و باعث پر شدن چهره، رفع چین و چروک ها و یا پر شدن خطوط بسیار عمیق در صورت مانند خط اخم یا خط لبخند می شود.

کاهش چربی صورت در گذر زمان
با افزایش سن چربی در لایه های عمیق تر پوست کمتر می شود و همین امر باعث بوجود آمدن چین و چروک ها می شود

نحوه تزریق چربی به صورت چگونه است ؟

تزریق چربی نسبت به دیگر روش های زیبایی صورت پیچیده تر است بنابراین بهتر است توسط پزشکی با تجربه انجام شود. ابتدا منطقه ای که از آن چربی برداشته می شود مانند شکم و باسن مشخص می شود و سپس عمل لیپوساکشن انجام می شود. سپس چربی کشیده شده به صورت تزریق می شود.برای زنده ماندن بافت چربی حتما خون باید دوباره در چربی جریان پیدا کند. حدود 50٪ از چربی های تزریق شده زنده می مانند و بعد از تزریق دیگربرای همیشه بافت زنده هستند.


شما می توانید برای کسب مشاوره و یا تعیین وقت حضوری با شماره های 0513844389509157020224 در تماس باشید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید : drhamedi_otolaryngology@


ترمیم چربی صورت و ماندگاری تزریق چربی به صورت

بیشتر چربی های تزریق شده در صورت معمولاً زنده می مانند و نتیجه تا حدودی قابل پیش بینی است.معمولا دوام تزریق چربی مخصوصا صورت سال ها است اما اگر نیاز به تکرار تزریق یا ترمیم چربی صورت برای گرفتن نتیجه بهتر باشد پزشک شما حتما این مسئله را پیشنهاد می کند.
در روش انتقال چربی ممکن است کمی ناراحتی در منطقه اهدا کننده احساس شود اما این به طور کلی این روش یک جراحی جزئی محسوب می شود که می تواند در اتاق درمان جراح یا در اتاق عمل نیز انجام شود. و خوشبختانه بر خلاف دیگر روش ها، تزریق چربی احتمال واکنش آلرژیک را ایجاد نمی کند زیرا بافت چربی از بدن خود شما گرفته می شود.

جوانسازی صورت با تزریق چربی
آیا میدانید به کدام نواحی از صورت می توان چربی تزریق کرد ؟

فراموش نکنید که :

تزریق چربی روند پیری را متوقف نمی کند، اما با انجام این روش می توان انجام دیگر روش های زیبایی تهاجمی مانند لیفت صورت یا پیشانی و لیفت ابرو را حداقل چند سالی به تعویق انداخت.

مطلب مرتبط : هزینه ها و نکاتی برای افزایش ماندگاری لیفت صورت

چگونه بفهمیم به تزریق چربی صورت نیاز داریم یا خیر ؟

بهترین کار برای اینکه متوجه شوید آیا کاندیدای مناسبی برای این روش هستید با خیر مشاوره با پزشک متخصص تزریق چربی است.اما فاکتورهایی برای تصمیم گیری در این باره وجود دارند :

تزریق چربی به صورت گزینه خوبی برای کسانی است که :

  • • خواهان افزایش حجم و پر کردن صورت هستند
  • • خطوط عمیقی در صورت دارند مانند خطوط اخم پیشانی و کنار چشم ها و خط لبخند
  • • دچار افتادگی پوست صورت هستند به صورت خفیف یا شدید

مهمترین مورد این است که از نظر جسمی سالم باشید و اگر از بیماری های انعقاد خون، فشار خون و … رنج میبرید و دارو مصرف میکنید حتما با پزشک خود در میان بگذارید.هم چنین فراموش نکنید که جهت بهبود ظاهر خود اهداف خاص اما واقعی را در ذهن داشته باشید.

رفع افتادگی پوست در مشهد
رفع افتادگی پوست نیز با تزریق چربی امکانپذیر است

2 نکته مهم قبل از تزریق چربی

حداقل یک تا دوهفته قبل از عمل جراحی کشیدن سیگار را متوقف کنید.
از خوردن آسپرین ، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی به دلیل احتمال خطر خونریزی خودداری کنید.

بیهوشی یا بی حسی ؟

همانطور که گقته شد تزریق چربی نسبت به دیگر روش ها پیچیده تر است زیرا در آن از تکنیک لیپوساکشن استفاده می شود.
تزریق چربی یک روش غیر تهاجمی است که معمولاً با بی حسی موضعی انجام می شود، و معمولا در صورتی که نیاز به جمع آوری مقادیر زیاد چربی باشد از بیهوشی عمومی استفاده می شود.

روش انتقال چربی به صورت

ابتدا چربی از مناطقی که قبلا تعیین شده اند (معمولا شکم، باسن یا ران) استخراج می شود. این کار از طریق برشهای ریزی انجام می شود که تقریباً هیچ جای زخمی باقی نمی گذارد.
چربی ای که کشیده شده اصلاح می شود و سپس به آرامی برای تزریق آماده می شود. چربی ها به وسیله ی کانول های ریز (لوله ها) از طریق برش های بسیار ریزایجاد شده در حفره ها و خطوط صورت تزریق برای جوانسازی صورت تزریق می شوند . جراح ممکن است مناطق مورد نظر را بیشتر از حد پر کند زیرا تنها مقداری از چربی ها زنده می مانند.

انتقال چربی از شکم و تزریق چربی به صورت در مشهد برای مراجع آقا توسط دکتر حسین حامدی


جهت تعیین وقت حضوری با دکتر حسین حامدی می توانید با مراجعه به این قسمت به صورت آنلاین اقدام کنید.


عوارض احتمالی تزریق چربی صورت

  • • جمع شدن چربی
  • • خون ریزی
  • • آمبولی چربی
  • • تغییر رنگ دائمی پوست و ماندگاری کبودی
  • • ورم البته کوتاه مدت
  • • کبودی کوتاه مدت

دوره نقاهت تزریق چربی به صورت

زمان بهبودی در افراد مخنلف متفاوت است، اما بیشتر افراد حداقل بین 7 تا 10 روز می توانند کار و سایر فعالیت های اجتماعی خود را از سر گیرند. بهبودی اولیه چند هفته طول می کشد، پس از آن تورم به تدریج فروکش می کند. اگرچه دوره بهبودی و نقاهت تزریق چربی نسبتاً کوتاه مدت است، اما باید زمان کافی برای بهبودی کامل را در نظر گرفت و بعد از گذشت حدود شش ماه میتوان نتیجه نهایی را مشاهده کرد.

البته در بسیاری موارد، انتقال چربی با سایر روشهای جراحی ترکیب می شود که در این صورت ، زمان ریکاوری ممکن است طولانی تر باشد.

برای کاهش ورم و کبودی بعد از تزریق چربی می توانید در 3 روز اول از کمپرس سرد روی صورت خود استفاده کنید.

مراقبت های بعد از تزریق چربی
کپرس سرد بهترین روش برای کاهش ورم بعد از تزریق چربی به صورت است

حتما ببینید : نمونه عمل های زیبایی دکتر حسین حامدی

هزینه تزریق چربی در مشهد

هزینه تزریق چربی صورت یا نواحی دیگر بدن در مشهد قطعا با مشاوره و معاینه اولیه توسط پزشک مشخص می شود. در بسیاری از مراکز تزریق چربی در مشهد قیمت تزریق چربی به صورت از 2 تا 5 میلیون تومان عنوان می شود، اما پیشنهاد ما به شما برای اطلاع از هزینه ها معاینه توسط پزشک متخصص است. شما عزیزان می توانید جهت رزرو وقت معاینه و طرح هر گونه سوال با شماره تماس های 0513844389509157020224 با ما در ارتباط باشید .

منابع : plasticsurgery.org، clevelandclinic.org، emoryhealthcare.org، drhamedi

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your name and question in the box below and click the submit button, we will respond to your inquiry as soon as possible.