روش های اصلاح بینی کج

جراحی بینی کج

روش های اصلاح بینی کج

1608 Views

آیا روش هایی وجود دارد که بتوان بدون جراحی کجی بینی را اصلاح نمود ؟

انحراف بینی اگر ظاهری باشد سبب ایجاد ناقرینگی در صورت شما می شود. انحراف تیغه داخلی بینی نیز ممکن است سبب مشکلات تنفسی و خر خر شبانه گردد. حال چه روش هایی وجود دارد تا بتوان انحراف بینی را اصلاح نمود ؟

عمل بینی کج

 

ادعاها

وقتی که در اینترنت برای درمان بینی کج تحقیق می کنید احتمالا به تبلیغاتی برخورد می کنید که در آنها به شما گفته می شود که چطور می توانید بینی کج را اصلاح نمایید. بعضی از این تمرینات شامل تبلیغاتی نظیر دستگاه های شکل دهنده بینی می باشند. معمولا این تمرینات و تبلیغات به شما اطمینان می دهد که با استفاده از آنها به راحتی می توانید بینی کج خود را اصلاح نمایید. اما آیا این ادعاها درست است ؟

تحقیقات انجام شده در این زمینه

اگر صاف نمودن بینی کج از طریق تمرینات و دستگاه های شکل دهنده امکان پذیر بود، خبری خوشحال کننده بود. اما هیچ شواهد علمی در زمینه اصلاح بینی کج توسط این روش ها وجود ندارد. علاوه بر این ساختار بینی شما تا حد زیادی از استخوان و بافت تشکیل شده است و امکان تغییر شکل هر یک از آن ها از طریق تمرین وجود ندارد.

روش های ممکن جایگزین

اگر به دنبال راه حل های غیر از جراحی برای اصلاح بینی کج هستید، تمرین های بینی و تبلیغات را فراموش کنید. و با پزشک خود درباره استفاده از تزریق فیلر صحبت نمایید. برای برخی از انواع بینی ها می توان با پر کردن مناطق بافت نرم بینی تا حدودی این کجی را اصلاح نمود.

برخی از این مواد پر کننده شامل موارد زیر می باشد :
– سیلیکون
– اسید هیالورونیک (HA)
– ژل هیدروکسی آپاتیت کلسیم (CaHA)
هر دو HA و CaHA دارای عوارض جانبی اندکی هستند، اما سیلیکون ممکن است باعث ایجاد نوع شدید التهاب به نام granuloma شود. به یاد داشته باشید که تمام انواع پرکننده ها خطر ابتلا به پوکی استخوان و عفونت را افزایش می دهد. استفاده از فیلرها تنها برای بینی هایی که کجی کمی دارند مناسب اند.
دکتر شما می تواند بهترین راه حل برای درمان را به شما پیشنهاد دهد، بنابراین قبل از انجام هر روشی با پزشک متخصص مشورت نمایید.


مشاوره و طرح هر گونه سوال درباره عمل انحراف بینی در مشهد با

شماره های 0513844389509157020224 در تماس باشید.

ما را در اینستاگرام نیز دنبال کنید : drhamedi_otolaryngology@


جراحی بینی کج

برای بینی هایی که کجی بیشتری دارند حتی استفاده از فیلر هم بی فایده است در این موارد از روش های جراحی بینی استفاده می شود. عمل رینوپلاستی نوعی جراحی بینی است که بر ظاهر بینی و زیبایی آن تمرکز دارد درحالیکه در عمل جراحی سپتوپلاستی کجی دیواره داخلی بینی اصلاح می شود.

جراحی بینی کج

جراحی بینی کج

رینوپلاستی

دو نوع رینوپلاستی وجود دارد : رینوپلاستی زیبایی و رینوپلاستی جهت بهبود عملکرد بینی. رینوپلاستی زیبایی تنها بر جنبه ظاهر بینی و زیبایی آن تمرکز دارد در حالیکه در روش دیگر رفع مشکلات تنفسی نیز در نظر گرفته می شود.
تحقیقات انجام شده نشان می دهد که رینو پلاستی در اصلاح ناقرینگی و کجی بینی موفقیت آمیز بوده است. تقارن صورت به این معنی است که دو طرف صورت شما شبیه هم باشد.

 

سپتوپلاستی

در عمل سپتوپلاستی انحراف تیغه داخلی بینی اصلاح می گردد و علاوه بر صاف شدن بینی، انسداد راه هوایی بینی که در اثر کجی دیواره ایجاد شده است نیزرفع می گردد و در نتیجه تنفس راحت تر می شود.

سخن آخر

انحراف بینی بسیار رایج است و تقریبا حدود 80 درصد مردم نوعی از انحراف بینی را دارند . اما تا جایی که مشکلی برای تنفس شما ایجاد نکند احتیاج به عمل ندارد. اگر به دلایل زیباسازی بینی تصمیم دارید بینی صاف و متقارنی داشته باشید تمرینات اینترنتی به شما کمکی نخواهد کرد . بنابراین با پزشک متخصص جهت استفاده از تزریق ژل یا عمل جراحی مشورت نمایید.

جهت اطلاعات بیشتر برای عمل بینی در مشهد با مطب دکتر حسین حامدی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your name and question in the box below and click the submit button, we will respond to your inquiry as soon as possible.