4 روش تمیز کردن بینی بعد از عمل جراحی

تمیز کردن بینی بعد از عمل

4 روش تمیز کردن بینی بعد از عمل جراحی

20925 Views

تمیز کردن بینی بعد از عمل . داشتن ظاهری زیبا برای اکثر افراد بسیار اهمیت دارد. همانطور که می دانیم بینی یکی از برجسته ترین ویژگی های صورت است. اگر شکل و اندازه بینی شما تناسبی با دیگر ویژگی های صورت شما نداشته باشد، حتی زیباترین ویژگی های صورت شما نیز به چشم نخواهد آمد. کسانی که می خواهند بینی متناسبی داشته باشند می توانند تحت جراحی رینو پلاستی قرار بگیرند.

جراحی زیبایی بینی یکی از محبوب ترین روش های جراحی پلاستیک است. بسیاری از مردم در سراسر جهان برای داشتن بینی زیبا و متقارن تحت عمل جراحی بینی قرار می گیرند. بسیار مهم است که برای انجام عمل بینی به یک جراح پلاستیک با تجربه و واجد شرایط مراجعه کنید. عدم انتخاب یک جراح زیبایی، آموزش دیده، با تجربه و واجد شرایط، می تواند منجر به نتایج نامطلوب و جبران ناپذیر شود. بنابراین یک جراح بی تجربه و غیر متخصص را فقط به دلیل پرداخت هزینه کمتر انتخاب نکنید.

حتما بخوانید : مرجع کامل عمل بینی : هزینه عمل بینی در مشهد و تهران + عوارض جراحی بینی + مراقبت های بعد از عمل بینی + انواع مدل عمل بینی طبیعی و فانتزی + پاسخ مهمترین سوالات متداول بعد از عمل بینی + بهترین جراح عمل بینی به همراه ویدئو و عکس

تمیز کردن بینی بعد از عمل

در اغلب موارد بدن به طور طبیعی قادر به بازسازی و درمان عضو آسیب دیده می باشد. با این حال با به کارگیری بعضی از مراقبت ها می توان روند بهبودی را تسریع بخشید.
در این مقاله برخی از رایج ترین مواردی که توسط جراحان پلاستیک برای تمیز کردن بینی بعد از عمل جراحی بینی توصیه می شود آورده شده است.

 

1- پولیسپورین

پولیسپورین یا بایستراسین (polysporin or bacitracin) یک کرم آنتی بیوتیک موضعی است. این پماد به طور معمول برای بهبود خون خشک شده، لخته های خون و همچنین جلوگیری ازعفونت بیشتر استفاده می شود.
نحوه استفاده از آن به این صورت است پس از هر بار شستشوی بینی با پراکسید هیدروژن (دوبار در روز، صبح و شب) از پماد پولیسپورین داخل بینی استفاده کنید.

2- برداشتن لخته ها

پس از عمل جراحی، راه تنفسی بینی شما ممکن است توسط لخته های مخاطی خشک شده یا لخته های خون مسدود گردد. درنتیجه شما مجبور خواهید بود که از طریق دهان نفس بکشید که بسیار دشوار می باشد. به هیچ عنوان لخته های خشک شده را توسط گوش پاک کن یا انگشت جدا نکنید. بلکه از محلول آب نمک (نرمال سالین) برای نرم شدن و جدا شدن لخته ها استفاده نمایید. علاوه بر این نرمال سالین به حفظ رطوبت بینی شما کمک خواهد کرد.


جهت تعیین وقت مشاوره عمل بینی در مشهد به صورت آنلاین می توانید با مراجعه به این قسمت اقدام کنید.


3- تمیز کردن بینی با پراکسید هیدروژن و Q-Tip

پراکسید هیدروژن یکی از رایج ترین مواد ضدعفونی کننده برای تمیز کردن بافت های بدن می باشد. روز بعد از جراحی بینی، می توان از آن استفاده کرد. این ضدعفونی کننده می تواند بسیاری از عوامل بیماری زا را نابود کند. پراکسید هیدروژن در داروخانه ها به عنوان محلول پراکسید یا دی اکسید دی هیدروژن با غلظت حدود 30 درصد فروخته می‌شود. می توانید گوش پاک کن را به این محلول آغشته نموده و از آن برای از بین بردن هر گونه خون و مخاط خشک شده داخل بینی استفاده کنید.
برای راحتی تمیز کردن بینی و جلوگیری از آسیب احتمالی به بینی، حتما از یک آینه استفاده کنید.

4- شستشوی بینی با محلول نرمال سالین

شستشوی بینی با نرمال سالین می تواند روز بعد از عمل جراحی بینی انجام شود. استفاده از اسپری نرمال سالین به مرطوب نگه داشتن بینی و جلوگیری از ایجاد لخته های مخاطی کمک می کند. اکثر جراحان پلاستیک توصیه می کنند که از اسپری نرمال سالین 4 بار در روز و هربار دو پاف در هر سوراخ بینی استفاده شود.

یک هفته تا ده روز بعد از جراحی بینی، آتل برداشته شده و بخیه ها کشیده می شود. بنابراین پس از برداشتن آتل شستن صورت و بینی برای شما آسان تر خواهد شد.
پیروی از راهنمایی‌های فوق، به شما برای حفظ سلامت بینی تان بعد ازعمل کمک خواهد کرد. نرمال سالین همان محلول نمک و آب است.

شستشوی بینی بعد از عمل
درست کردن محلول نمکی برای تمیز کردن بینی بعد از عمل

 

مطلب مرتبط : 10 توصیه مهم برای بهبود سریع بعد از عمل جراحی بینی

منابع : newtbiz، drhamedi


برای مشاوره پزشکی و هماهنگی برای مراجعه حضوری با ما تماس بگیرید:

0513844389509157020224


 

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your name and question in the box below and click the submit button, we will respond to your inquiry as soon as possible.