نکاتی در مورد بهبودی بعد جراحی زیبایی بینی

بهبودی بعد از عمل بینی

نکاتی در مورد بهبودی بعد جراحی زیبایی بینی

1710 Views

بهبودی بعد عمل بینی : به طور معمول از روز اول هیچ دردی وجود ندارد و یا اگر وجود داشته باشد بسیار اندک است. اما مشاهده تورم، کبودی و ناراحتی طبیعی است. بعد از هفته اول، وقتی بخیه ها و آتل برداشته می شود بسیاری از ناراحتی ها با حذف آنها از بین خواهد رفت.

به طور متوسط مرحله بهبودی بعد از عمل بینی یک ماه تا 3 ماه پس از جراحی است. با گذشت زمان هر روز بینی شما بهتر و بهتر به نظر می رسد، اما تورم همچنان ادامه دارد. در پایان این زمان، بیشتر نتیجه عمل بینی شما قابل مشاهده است.

با این وجود همچنان تورم قابل توجهی در نوک بینی وجود دارد، اما معمولاً برای دیگران قابل تشخیص نیست. بهبودی بعد از عمل بینی شما به طور کلی در حدود 1 سال پس از عمل کامل می شود. اگرچه بینی شما با گذشت سالها تغییر می کند، اما به طور کلی جراحی زیبایی بینی یک روش دائمی است که رضایت شما از عمل بینی بایستی همیشگی باشد. در این مطلب جزئیات بیشتری برای بهبودی بعد عمل بینی می خوانیم.

 بهبودی بعد از جراحی بینی
یک هفته بعد از عمل بینی – باز کردن آتل بینی

جهت رزرو نوبت دکتر حامدی به صورت آنلاین می توانید با مراجعه به این قسمت اقدام کنید.


مراقبت های مقدماتی روند بهبودی را کوتاه تر می کند

قبل از روز عمل، باید اطلاعات کافی جهت مراقبت های لازم قبل از عمل جراحی بینی و توصیه های بعد از عمل بینی را از جراح خود دریافت کنید. حتما یک نفر را همراه خود داشته باشید تا روز و شب اول بعد از عمل همراه شما بماند.  دستورالعمل های شما جهت بهبودی بعد از عمل بینی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

 

  • – از مصرف داروهای خاص و یا داروهای بدون نسخه، به ویژه آنهایی که ممکن است باعث خونریزی بیش از حد شوند مانند ویتامین E، روغن ماهی و آسپیرین، خودداری کنید.
  • – اکیدا توصیه می شود حداقل 2 هفته قبل از عمل جراحی زیبایی بینی، سیگار کشیدن متوقف شود. مونوکسید کربن که هنگام سیگار کشیدن وارد بدن شما می شود روی بافت ها تأثیر می گذارد و نیکوتین موجود در محصولات دخانیات می تواند باعث تنگ شدن رگ های خونی شود و میزان اکسیژن موجود در بدن را محدود می کند.
  • – داروهای ضد درد را قبل از عمل از داروخانه خریداری کنید. همچنین بالش مناسبی جهت بعد از عمل تهیه کنید، این بالش باید به گونه ای باشد که سر شما به طور مستقیم و بالاتر از سطح بدن شما قرار گیرد. با استفاده از این بالش تورم بعد از عمل بینی کاهش می یابد.
  • – کیسه آب یخ (عینک سوئدی) تهیه کنید و از قبل داخل فریزر بگذارید تا بتوانید بعد از عمل بینی جهت جلوگیری از افزایش تورم از آن استفاده کنید.
  • – فراموش نکنید که در روز جراحی و در طی بهبودی بعد از عمل بینی از پیراهن های جلو باز دکمه دار استفاده کنید تا بتوانید به راحتی لباس خود را تعویض کنید و درهنگام پوشیدن و در آوردن لباس آسیبی به بینی شما وارد نشود.

مطلب مرتبط : 10 توصیه مهم برای بهبود سریع بعد از عمل جراحی بینی

روز عمل

بهبودی از روز عمل و به محض اینکه به اتاق ریکاوری منتقل شدید شروع می شود. در اتاق ریکاوری شما از بیهوشی به آرامی بیدار خواهید شد. ممکن است بعداً این ساعات اولیه بعد از عمل را به یاد نیاورید.

در اولین شب بعد از عمل بینی ممکن است جهت جلوگیری از خونریزی باندی داخل بینی شما قرار گرفته باشد و یا باندی در زیر سوراخ بینی شما گذاشته شود. ممکن است در اطراف بینی و سینوس ها کمی احساس درد و فشار داشته باشید. پس از ترخیص از بیمارستان در صورت لزوم می توانید از مسکن با تجویز جراح خود استفاده نمایید. برای کاهش تورم و تسکین فشار از کیسه آب یخ استفاده کنید.

پس از اینکه این خونریزی قطره قطره متوقف شد می توانید با استفاده از پراکسید هیدروژن به آرامی ناحیه بالای لب و نوک بینی خود را تمیز نمایید. برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن و خشکی پوست در زیر سوراخ بینی خود از پماد استفاده کنید.

پس از عمل شاید دوست داشته باشید چیزی بخورید از دوست همراه خود بخواهید که به شما در خوردن غذا و آشامیدن کمک کند و غذا و نوشیدنی را برای شما آماده کند چرا که ممکن است به علت باقی ماندن اثرات بیهوشی نتوانید به خوبی خود را کنترل کنید و بیافتید.

مطلب مرتبط : 4 روش تمیز کردن بینی بعد از عمل جراحی

2 – 3 روز بعد از جراحی زیبایی بینی

دو روز اول بعد از جراحی زیبایی بینی، شما در مرحله “ناراحت کننده” عمل بینی خود هستید. در روزهای اول، شما ممکن است نتوانید از طریق بینی خود تنفس داشته باشید و احتمالا نمی توانید چیزی را بو کنید و این برای شما بسیار سخت و ناراحت کننده خواهد بود.

این احساس ناراحتی ممکن است چند روز ادامه داشته باشد، اگرچه معمولاً دردناک نیست. ممکن است احساس تهوع کنید. تنفس از دهان ممکن است خوابیدن را برای شما دشوار کند. شستن بینی، بر اساس دستورالعمل های آموزشی بعد از عمل، به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید.

برای خوابیدن از دو بالش بزرگ (و یا بالش مخصوص) استفاده کنید، تا تورم را به حداقل برسانید. همچنین این کار به بهبودی کبودی کمک می کند و خونریزی را محدود می کند.

اکنون ممکن است بتوانید به فعالیت روزانه سبک برگردید. لطفاً خم نشوید، یا سعی کنید چیزی را در حدود 5 پوند بلند کنید. Aspirin ، Advil یا Motrin را مصرف نکنید.


برای مشاوره پزشکی و هماهنگی برای مراجعه حضوری با ما تماس بگیرید:

05138443895 – 09157020224


 

پایان هفته اول

آتل و بخیه بینی به طور معمول تا پایان هفته اول برداشته می شود. شما هنوز هم ورم خواهید داشت، اما می توانید ظاهر جدید بینی خود را در این مرحله بهتر تجسم کنید. بیشتر بیماران بعد از یک هفته به کار خود باز می گردند، اما همچنان از انجام فعالیت های شدید جلوگیری کنید.

در این زمان مهم است که قرار گرفتن در معرض آفتاب را محدود کنید و یا حداقل از کلاه آفتاب گیر استفاده کنید. به طور کلی بهتر است تا دو ماه از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

مطلب مرتبط : فیلم نحوه چسب زدن صحیح بینی بعد از باز کردن آتل

هفته دوم بعد از جراحی زیبایی بینی

تقریباً در اواسط هفته دوم، 10 روز پس از جراحی زیبایی بینی، کبودی ها به طور چشمگیری کاهش می یابد. در یک هفته دیگر یا کمتر، به طور کلی تورم و کبودی روی صورت قابل مشاهده نخواهد بود. شما حدوداً در روز هشتم می توانید به محل کار یا مدرسه برگردید، اما به بعضی از بیماران توصیه می شود تا برای زمان بهبودی جراحی زیبایی بینی 2 هفته مرخصی بگیرند.

 بهبودی بعد از جراحی بینی
دو هفته بعد از عمل بینی

 

3 – 4 هفته بعد از جراحی زیبایی بینی

بین هفته های سه تا چهار، می توانید انتظار داشته باشید که کم کم  به سطح نرمال ورزش و فعالیت های خود برگردید. البته شما باید حداقل یک ماه دیگر از انجام ورزش های بسیار سخت خودداری کنید. مگر اینکه از ماسک محافظ صورت استفاده کنید. در هفته چهارم بخش بزرگی از تورم بینی شما از بین رفته است، البته نوک بینی طولانی ترین زمان برای بهبودی را لازم دارد. با گذشت زمان متوجه خواهید شد که بینی شما هر روز بهتر از روز قبل خواهد بود.

 بهبودی بعد از عمل بینی
عکس قبل و بعد از عمل بینی – چند هفته بعد از عمل بینی

 

2 – 3 ماه بعد از جراحی زیبایی بینی

تا این مرحله، هر گونه تورمی در اطراف پل بینی باید کاملاً فروکش کرده باشد. هنوز هم ممکن است در نوک بینی احساس بی حسی کنید. این طبیعی است و به تدریج احساس باید برگردد. جای زخم ناشی از عمل بینی باز شروع به محو شدن خواهد کرد.

 

نتیجه گیری: 1 سال پس از جراحی زیبایی بینی

پس از گذشت یک سال، تورم بینی کاملاً برطرف می شود و به جز تغییر شکل بینی هیچ علائم دیگری از عمل وجود نخواهد داشت.  البته مدت بهبودی بعد از عمل بینی برای هر بیمار متفاوت است، بنابراین زمان بهبودی تضمین نمی شود. اگر نگرانی در مورد مدت زمان کاهش تورم بینی خود دارید، با جراح پلاستیک خود تماس بگیرید.

 

 بهبودی بعد از عمل بینی
بیمار دکتر حامدی یکسال پس از عمل بینی

دکتر حسین حامدی در جلسه مشاوره اطلاعات کامل جهت مراقبت های بعد از عمل را در اختیار شما قرار می دهد. جهت اطلاع از نحوه عمل بینی توسط دکتر حسین حامدی و هزینه عمل بینی در مشهد با شماره تلفن های  0513844389509157020224 تماس حاصل فرمایید.

منبع : nosecomfort

 

مطلب مرتبط : مراقبت های بعد از عمل بینی گوشتی

مطلب مرتبط : عوارض بعد از عمل بینی

مطلب مرتبط : نکات مثبت و منفی روش های عمل بینی بدون جراحی

دیدگاهتان را بنویسید

Please enter your name and question in the box below and click the submit button, we will respond to your inquiry as soon as possible.